Hamownia silnikowa - wprowadzenie

System sterowania hamownią silnikową został zrealizowany w oparciu o nowoczesne urządzenia mikroprocesorowe i zapewnia w pełni automatyczną kontrolę pracy i pomiaru parametrów silnika z przyjazny dla użytkownika interfejsem komputerowym. Hamownia silnikowa służy do prowadzenia badań laboratoryjnych silników spalinowych pod obciążeniem mechanicznym. System automatyki daje możliwość tworzenia własnych testów obciążeniowych silnika, realizowanych w cyklu automatycznym w różnych punktach pracy, w celu wyznaczania jego charakterystyki mocy, obciążeń cieplnych lub do badań trwałościowych.

 Hamownia silnikowa - sprzęt

  • sterownik prądu hamulca (prod. SCHENCK Niemcy)
  • regulator prędkości obrotowej silnika i momentu siły (prod. SCHENCK Niemcy)
  • wzmacniacz sygnału momentu siły (prod. SCHENCK Niemcy)
  • Sterownik logiczny AD1 z wyświetlaczem komunikatów (prod. ADEL)
  • Sterownik logiczny PLC PM554-ETH z modułem pomiarowo – sterującym AX521 (prod. ABB)
  • Moduły pomiarowe ADAM4118 oraz ADAM4019+ (prod. ADVANTECH)
  • Regulatory temperatury RE72 i RE31 (prod. LUMEL)
  • Moduł komunikacyjny OBD - ELM327
  • Miernica paliwa AVL733 (masowy pomiar zużycia paliwa
  • Termohigrometr TES (pomiar temperatury i wilgotności)
  • Przepływomierz MASSTROLL (pomiar przepływu, temperatury i ciśnienia powietrza)
  • Przepływomierz SAGE (pomiar przepływu i temperatury spalin)
  • Dymomierz AVL
  • Zestaw analizatorów Pierburg